En vecka kvar!

Idag är det en vecka kvar tills jag åker till Afrika.
Här ser ni hur min resa genom Afrika kommer att se ut:


Här följer en kort sammanfatting om vad vi kommer göra vecka för vecka.
Vecka 1:
  • Nairobi
  • Tredagars safari i Masai Mara nationalpark (Förhoppningsvis kommer vi skåda the big 5)
  • Dricka öl?!
Vecka 2:
  • Tanzania
  • Safari i Ngrongorokaratern (Ska tydligen vara häftigt)
  • Se en liten skymt av Afrikas högsta berg Kilimanjaro
  • ZANZIBAR.
  • Dricka öl
Vecka 3:
  • Mikumi nationalpark
  • Malwi
  • Livingstone
  • Dricka öl
Vecka 4:
  • Lilongwe, Malawis huvudstad
  • Zambia
  • Lusaka, Zambias huvudstad
  • Dricka öl
Vecka 5:
  • Zimbawe
  • Victoriafallen
  • adrenalinkickar (om jag vågar)
  • Botswana
  • Okavangodeltat
  • Bärs?!
Vecka 6:
  • Namibia
  • Etosha nationalpark
  • Safari
  • Öken (sandboarda m.m.)
  • Swakopmund
  • ÖL
Vecka 7:
  • Namib Naukluft natationalpark
  • Ännu mer öken och väldans stora sanddynor och ännu mer adrenalinkickar om man som sagt vågar...
  • ÖL
Vecka 8:
  • Orangeriver
  • Sydafrika
  • Vinprovning
  • Valstaden Hermanus
  • Kap Alguhas, afrikas sydspets
  • Kapstaden
  • Taffelbergen
  • Shopping
  • Förhoppningsvis Robben island (ön där bl.a. Nelson Mandela har suttit fängslad)
  • Godahoppsudden
  • Öl
Jag blir återigen på svensk mark den 11 mars på möra...

Kommentarer
Postat av: J. Falk

Komma hem 11 Mars på möra och ta en bärs?? ;)

2012-01-07 @ 17:58:07
Postat av: Bettan

Nu är det nära Karin, jag önskar dig allt bra på denna tripp. Jag kommer att följa dig hela vägen,var så säker. Och när du är i Lusaka, ta en bärs för mig mä.

2012-01-13 @ 07:43:34
Postat av: Svante

Jösses Karin, har du tänkt va bakis hela resan? Lycka till med att guppa runt i en buss dagen efter ;)

2012-01-14 @ 14:32:48
Postat av: Annelie W

Vilket äventyr!! hoppas du får uppleva mycket, men ta det lugnt med ölen,så du kommer ihåg att du varit där. ser fram emot att följa din resa :)

2012-01-17 @ 21:12:52
Postat av: Eken på förskolan

Vad spännande kul att läsa hur du har det, hoppas du slipper mera magont ej kul i den miljön. vi tänker på dig! Barnen hälsar till dig Vidar Elsa Alan Wihliam. Kram genom Eva från oss alla

2012-02-01 @ 13:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0