Heeeeej pa er!

Snart ar det dags for att lamna denna paradiso, Zanzibar. Vi ska aka till Dar es saalam och vara dar tva natter. For att senare borja dra oss till Malawi. Jag skulle tro att vi ar i Malawi i slutet av nasta vecka.
Veckan har har varit fortrafflig. Vi har badat, solat, slappat, atit gott och druckit gatt.
Igar akte jag och ett gang och snorklade. Det var roligt. Pa vag till revet sag jag delfiner:) och pa vagen hem sa sag jag en svardfisk, det var tufft!
Vi har haft valdigt tur med vadret, det har regnat en dag fast det var inte alls sa mycket. Jag skulle tippa pa att det ar 30 grader om inte mer ibland och det ar sakert 28 grader i vattnet. Dock ar det nastan for vamt ibland speciellt nar man ska sova. Sa man vaknar ofta valdigt tidigt. Runt 6-7 dar. Nu undrar sakert manga hur det gar med min obligatoriska middagslur... Jag kan meddela att det har inte blivit sa manga sadana, man har inte riktigt tid med det. Men idag ska jag allt sova middag:)
Maten har varierar sig, men det har varit valdigt mycket ris och grytor men har pa zanzibar sa ar det mycket fisk och skaldjur. Igar at vi alla en jattegod buffe med massor olika skaldjur och fisk. Jag ar inte sa fortjust i fisk men jag har allt fatt i mig lite firre.
Hittils ar jag vaaaaldigt nojd med resan och jag kan inte forsta hur mycket mer roliga grejer som vantar. Tidigare resenarer sager att det blir battre ju langre soder ut man kommer. Sa det ska bli spannande.
Imorn aker vi som sagt har ifran och da ska 5 stycken ta sitt pick och pack och aka hem. Det kanns trakigt men det ar nog an trakigare for andra. (tror namligen att det finns ett par som maste saga adjo).
Nu ska jag ga till pluret och ta ett dopp:) Ha det sa bra!

Kommentarer
Postat av: Bettan

2012-02-02 @ 15:24:28
Postat av: Bettan

Det blev fel på det förra, Klickade utan att skriva.

Så kul att höra att du har det bra. Här uppe i svedala är det kallt riktigt bister men annars helt ok. Sköt om dig och ha det gott. Bettankramar

2012-02-02 @ 15:26:30
Postat av: Emmma

Hæær ær det kallt som bare attan! snøøar och jævelskap haha :) gøtt att høra att allt ær bra med dig, jag saknar dig allt ! længtar tills vi gør en resa ihop, ta hand om dig & kooom hem snaart! ha suuuperkuuul :) pusskraaaam

2012-02-04 @ 12:43:01
URL: http://emmakarinanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0